Édua

"Azért, mert szerettek, jöttem a világra, S lettem, fény, csillag, szüleim boldogsága"

Üzenetek

  • NicoLetty: Drága Noikám! Írtam már pár sort a facebookon, de akkor még nem láttam az összes képet... :O) Te... (2011.07.20. 19:44) Új lakás és végre kertecske
  • CsodaraVarok: Nomi: köszi, megkaptam és írtam is vissza :) (2011.02.20. 13:33) Vizi Indiánok
  • bulgary: @bulgary: Szia Irtam neked e-mailt! (2011.02.19. 22:34) Vizi Indiánok
  • bulgary: Szia! Nagyon szep a babad! Olvastam vissza a Golya varos blogodban sokat.Gratulalok a kislanyhoz! ... (2011.02.17. 23:20) Vizi Indiánok
  • Cézár imádó: Díjat kaptál tőlem:) Látogass el hozzám:) babazunk.blog.hu/ (2010.01.28. 21:31) A hétvégénk
  • Utolsó 20

Receptek a 6. hónaptól

2009.10.04. 18:43 | CsodaraVarok | Szólj hozzá!

Almás krumpli (6 hónapos kortól)

Egy krumplit apró kockákra vágva felteszünk főni. Amikor forrni kezd, egy nagyobb kockákra vágott almát teszünk bele és addig főzzük, amíg a krumpli egészen meg nem puhul. Lehet bele tenni ízésítésre édesköményt. Turmixolható, de ha a gyerek elfogadja a darabosat, akkor villával is szétnyomkodható.

Tipp:A krumpli első főzővizét ha leöntjük, azzal az esetleges nitrát-tartalmát csökkenthetjük.

Sütõtökös alma vagy banán (6 hónapos kortól)

A sütõtököt darabokra vágva sütõben megsütjük (nagy lángon, nem kell letakarni). Közben almakompótot fõzünk, jó bõ lében. Ha jól megpuhult a tök, kiszedjük a belsejét és az almával, almalével turmixoljuk. Én az adag egyik felét almával szoktam készíteni, másik felét pedig banánnal, ehhez is az alma levét használom fel. Nagyon jól mélyhûthetõ, hússal is finom.

Almás gesztenye (6 hótól)

gesztenye massza 1/3-át (kb. 8 dkg) összekevertem 1 db párolt almával. Alma párolása: 2 db almát negyedelve, megpucolva mikroba tettem kis vízzel, az edényt lefedve. 900 w-on 4 perc alatt puha volt, de még nem esett szét. Pulykamellel, vagy anélkül is finom. A maradék párolt alma simán is elfogyott.

Gesztenyés alma (6 hónapos kortól)

Mélyhûtött egész, hámozott gesztenyét feltesszük fõni (elég hamar puha lesz). Amikor majdnem kész, beleszeleteljük a hámozott almát és készre fõzzük, majd a lével együtt turmixoljuk. Csirke- vagy pulykahússal is nagyon finom!

Brokkolifozelek (6 hotol)

egy szem krumplit pucolva felteszunk fozni, mikor mar forr a viz, melledobalunk par rozsa brokkolit, epp egyszerre fonek meg igy, osszeturmix, gyereknek odaad, lehet bele tenni parolt almat, ha meg nagyobb a gyerek (8-9 ho kb.), akkor fozes elott erdemes a brokkolit blansirozni (olajon picit eloparolni), a spenotot, soskat, mangoldot is igy keszitem, azokhoz nem megy alma, ertelemszeruen, de megy bele kicsit tapszer (vagy anyatej, ha az van)

Ceklafozelek (6 hotol):

ceklat elore elkeszitem, ceklat megpucolva, kis orolt komennyel megfozom, es fozolevel osszeturmixolom folyosabbra, jegkockatartoba fagyasztom, ezt azert is erdemes, mert a cekla remesen koszol, jobb egyszerre tul lenni ezen a reszen:)

es akkor maga a fozelek: 1 kis szem krumplit pucolva felteszunk fozni, kozben egy szem almat megpucolunk, es mikroban megparoljuk (kb. 1 perc) krumplit plusz almat plusz 4-6 jegkockanyi ceklat osszeturmix, gyereknek odaad (rollller)

Cékla burgonyával (6 hónapos kortól)

A céklát (egy közepes darab) apróra, a krumplit ( egy kisebb) kicsit nagyobb darabokra vágva, kevés vízben megfőzzük. Ízesítésnek semmit a világon, mert így is nagyon finom és általában ízlik a babáknak.

Céklás krumpli (6 hótól)

a céklát héjában, pici sóval, pici köménymaggal jó puhára. utána meghámozod, összetöröd vagy összeturmixolod és úgy adod a krumplipüréhez. de szvsz ha savanyúan jobban szereti úgy is adhatsz neki.

Puliszka (6 hóstól)

a gyümölcsöket gyakran puliszkával (kukoricadara) szoktam felturbózni, hogy kondisabb legyen. Nálunk abból mindíg ipari mennyiség van lefagyasztva kis adagokban. Nagyon jól illik a meggyhez, szilvához, de más gyümölccsel is ehető. (Pagottka)

Puliszka (6 hóstól)

Én csak simán vízzel főzöm föl a puliszkát, mert mi még nem eszünk tejet. Liszttől függ, hogy mennyi ideig. Kukoricadarából szerintem hamarabb kész mint kukoricalisztből, de én mindig kóstolom, gőzöm sincs mennyi ideig főzöm. Még sosem fagyasztottam, minden délelőtt megfőzök egy adagot,mindig másféle alapanyagból 1/4 óra alatt kész. Bármi mehet bele a gyümitől reszelt sajton át a joghurtig. Nagyonn praktikus eledel.

Rizspép (6 hónapos kortól)

Vettem rizslisztet. Mindössze 1púpos ekanállal kell belerakni, ujjnyi forró vízbe (vagy anyatejbe), és gyorsan habverővel kavarni, mert becsomósodik(úgy kell, mint főzeléket habarni). Aztán rá a fedő, és lezár. Azután egy fél őszibarackot át kell törni szitán, és a kész rizsbe belekeverni, egy kanálka cukor társaságában. (cukor kihagyható) Ha minden igaz kb 80ml kész sűrű rizspépet kapunk. Nos nagyobb gyerkőcök ehetik ezt kanállal, én még felöntöm 50ml anyatejjel, és beszámolok, hogy ízlett nagyságának!

Másképp:1,5púpos kanál rizslisztet elkevertem csomómentesen 60ml hideg atejjel. Ezt felforraltam, de mikor bugyogott, le is zártam, és lefedtem. Ezután szitán áttörtem egy nagy őszibarack nagy részét, és hozzákevertem a rizsnyákhoz, majd öntöttem még bele hideg atejet.

Házi tejpép (6 hótól)

rizst szétfőzöl, teszel hozzá anyatejecskét, vagy tápot, meg amit akarsz. gyümölcsöt pl. van aki rizslisztre esküszik, azt nem kell turmixolni (mzsperx)

Ugyanezzel a módszerrel kukoricadarából vagy kukoricalisztből is csinálhatod.
A tápszert előírás szerint keverd ki , de csak akkor tedd hozzá ha már nem forró. Ja és nem ijedj meg, ahogy hül úgy sűrűsödik:)

Zabpehely 

1 resz zabpehely, 2 resz viz/tej/zabtej/szojatej, vagy ezek elegye. Mikroban 2 perc (mennyisegtol fuggoen), vagy tuzhelyen sem sokkal tobb. Mikorzoni sokkal nagyobb edenyben kell, vagy a mikro aljarol kanalazhatod :). Labosbol is szeret kifutni, kevergetni kell.

Sütõtökpép (6 hótól)

Nalunk a kovetkezo a sutotok volt keves vizben parolva. En pl. ugy szeretem mert a sutes meg sosem jott be, de igy tok finom. Es most tudom sokan megkoveznek majd erte de en egy pici cukrot szorok ra parolas kozben igy lesz szinte pont olyan ize mint sutve. Eleinte probaltam krumplival aztan rajottem, hogy jobb ez magaban.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://edike.blog.hu/api/trackback/id/tr371427317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása