Édua

"Azért, mert szerettek, jöttem a világra, S lettem, fény, csillag, szüleim boldogsága"

Üzenetek

  • NicoLetty: Drága Noikám! Írtam már pár sort a facebookon, de akkor még nem láttam az összes képet... :O) Te... (2011.07.20. 19:44) Új lakás és végre kertecske
  • CsodaraVarok: Nomi: köszi, megkaptam és írtam is vissza :) (2011.02.20. 13:33) Vizi Indiánok
  • bulgary: @bulgary: Szia Irtam neked e-mailt! (2011.02.19. 22:34) Vizi Indiánok
  • bulgary: Szia! Nagyon szep a babad! Olvastam vissza a Golya varos blogodban sokat.Gratulalok a kislanyhoz! ... (2011.02.17. 23:20) Vizi Indiánok
  • Cézár imádó: Díjat kaptál tőlem:) Látogass el hozzám:) babazunk.blog.hu/ (2010.01.28. 21:31) A hétvégénk
  • Utolsó 20

Receptek a 7. hónaptól

2009.10.08. 17:22 | CsodaraVarok | Szólj hozzá!

Avokádópép (7 hótól)

Összeturmixolom az avokádót, főtt csirkemellel krumplival - semmi fűszer.

Brokkolipüré (7 hónapos kortól)

200ml-hez: 40g Sinlac por, 120g friss brokkoli, 10g hidegen sajtolt növényi olaj

Elk.: A brokkolit apró rózsákra szedjük, kevés vízben megfőzzük, csipet sóval ízesítjük, majd mixerrel pépesítjük. 60 ml felforralt/hűtött vízzel Sinlac pépet készítünk, a zöldségkrémhez keverjük. Ha kell, vízzel hígítjuk. A baba korának megfelelően csirke- vagy pulykahússal dúsíthatjuk.

Húsleves zöldséggel (7 hónapos kortól)

Csirkemellet vagy pulykamellet felkockázunk és feltesszük főni sós, édesköményes, petrezselyemzöldet és zellerzöldet tartalmazó vízbe. Amikor a hús már csaknem megpuhult, különféle zöldségeket (sárgarépa, petrezselyem, brokkoli, zöldborsó, karfiol) teszünk a vízbe és puhára főzzük.

Tipp:A húst külön turmixoljuk nagyon sok húslével (nem baj, ha folyékony, ha lehül, megszilárdul) és jégkockatartóban fagyasszuk le, majd ha megfagy, vegyük ki a tartóból és nájlonzacskóban tartsuk a hűtőben. A zöldségeket szintén érdemes külön turmixolni a főzőlével, mert lehet, hogy valamelyiket nem szereti a gyerek.

Almás gesztenye (7 hótól)

gesztenye massza 1/3-át (kb. 8 dkg) összekevertem 1 db párlt almával. Alma párolása: 2 db almát negyedelve, megpucolva mikroba tettem kis vízzel, az edényt lefedve. 900 w-on 4 perc alatt puha volt, de még nem esett szét. Pulykamellel, vagy anélkül is finom. A maradék párolt alma simán is elfogyott. (habszekfű)

Gesztenyés alma (7 hónapos kortól)

Mélyhûtött egész, hámozott gesztenyét feltesszük fõni (elég hamar puha lesz). Amikor majdnem kész, beleszeleteljük a hámozott almát és készre fõzzük, majd a lével együtt turmixoljuk. Csirke- vagy pulykahússal is nagyon finom!

Meggyes gesztenye (7 hónapos kortól)

Én püréböl csinálom, az édesböl, mert a meggy meg savanyú. Szóval felolvasztok kb. 1/3 gesztenyemasszát, meg kb. 30-40 ml meggyet és jól összeturmixolom. Ha nem elég folyós, egy-két kanálka joghurttal vagy hígra elkészített Sinlaccal higítom. Uzsonnára vagy lightos vacsorára tökéletes. (Odi)

Tipp:Fagyasztható.

Körtés zabkása (7 hótól)

zabkorpát felönt vízzel, kicsit megfőz, anyatejcsi bele, meg körte. turmix.

Tészta paradicsomos szósszal (7 hónapos kortól)

Végy egy kevéske paradicsomot. Kisebbeknek hámozd, magozd. Nagyobbaknak elég hámozni. Tégy hozzá répácskát is, és jól főzd össze. Ízesítésül tehetsz bele kis fokhagymát, sót és bazsalikomot. Az olaj se maradjon ki. Husit is tehetsz bele, esetleg hagymát! Főzz kis durumtésztát. Kutyváld össze az egészet turmixxal. (mzs)

Tipp:Ugyanez remek, ha a répa helyett cukkinit teszel bele.

Paradicsomleves (7 hótól)

beraktam egy kicsit beoljazott tepsibe 2 felkarikázott répát, fehérrépát, 4-5 paradicsomot, egy paprikát (kisebbeknek kihagyható), fél órát sütöttem majd összeturmixoltam és huslevessel felöntöttem, petrezselyemmel megszórtam, imádta (dalia)

 

Paradicsomos krumpli hússal (7 hónapos kortól)

A krumplit vízben megfőzzük (baba korának megfelelő fűszerekkel ízesítve - kakukkfű/babérlevél). 100%-os paradicsomlével/paradicsomszósszal és a krumpli főzőlevével összeturmixoljuk, főtt hússal keverjük.(Pedrus)

Paradicsomos-cukkinis tészta  (7 hónapos kortól)

Egy paradicsom bőrét lehúzzuk, magját kiszedjük, kockákra vágjuk. Egy fél cukkinit meghámozunk, felaprítunk. Egy kávéskanál olajon összepároljuk, sózzuk, zellerzöldet teszünk bele. Öntünk rá egy deci vizet és durumtésztát törünk bele, főzzük amíg a tészta puha nem lesz, aztán turmixoljuk.

Tipp:Fagyasztható.

Tökfőzelék (7 hótól)

szal én úgy adtam a csajszámnak, hogy a lereszelt tököt megpároltam (én egy ici-pici sót mostmár teszek bele, de ha ortodox sóellenes vagy, akkor az elhagyható- én egyébkent is kevés sóval főzök...) kaprot bele, eleinte csak egészben, és turmix előtt kivettem belőle, de az íze miatt kell bele szerintem, mostmár összeturmix a kaporrla együttha túl híg, krumplival sűríthető ha elmúlt a manód 7hós pici olajat is tehetsz bele. Enyim lány szereti a savanykás dolgokat, úgyhogy mostmár pici citromlét is keverek hozzá (tunde.sz)

Tökfőzelék (7 hótól)

egy szem krumplit pucolva felteszunk fozni, ha forr, melleteszunk darabka tokot (elobb sutotokkel erdemes kezdeni, majd mehet a sima tok utana), icipici kaprot, majd ha kesz, osszeturmix, amit tudok nagyon ajanlani, az a kanadai tok, ami egy atmenet a sima es a sutotok kozott, ugy nez ki, mint egy rogbilabda, a bele pedig narancssarga, es edeskesebb a sima toknel, de fozve is finom (kesobb itt is erdemes a blansirozas

 

A bejegyzés trackback címe:

https://edike.blog.hu/api/trackback/id/tr921436864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása